life will smile for you

Jo, jag vet, jag har inte direkt uppdaterat min lilla blogg speciellt flitigt nu på senaste tiden, men ibland har man varken lust eller ork att sätta sig och skriva. Ibland, på senare tiden ganska ofta, lockar tv:n eller msn desto mer. Men som ni märker sitter jag här nu och tänkte berätta lite om min dag! Vår skola har en vänskola i Nicaragua som vi årligen samlar in pengar till, under de tidigare åren har det alltid varit en hundring men iår var det bara 75 kronor. Ingen aning om varför de bytte, men någon anledning har de väl. Hursomhelst får vi en dag ledigt, då vi ska samla ihop de här pengarna. I fjällen hade jag lovat pappa att jag kunde hjälpa till och rensa jordgubbslandet. Ett tips till alla er där ute: Gå aldrig med på något innan ni vet exakt vad ni ska göra och under vilka förutsättningar. Det felet gjorde jag, då jag inte visste att vårat så kallade "jordgubbsland" mer var en äng med några jordgubbsplantor på.

Jag började klockan åtta, och höll på till klockan elva.. Men jag kan inte säga att jag var speciellt effektiv, jag tog några små pauser då och då för att störa några vänner med lite sms.. ;) Att höra mobilen plinga till då och då gjorde det lite mer uthärdligt iallafall.
Sedan tog jag en dusch och fixade iordning mig och mötte Sissel i stan, vi gick runt och letade efter balklänningar och så. Néa anslöt sig sedan till oss, fast hon hade redan fixat sin klänning. Både jag och Sissel hittade våra klänningar tillslut, men jag behöver skor och väska också.. Gah, det är mycket att fixa inför balen.
Nu blev det här ett väldigt långt inlägg... Men ni kan ju alltid se det som kompensation för att jag varit tämligen oaktiv de senaste dagarna ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0