underbar helg

Den här helgen har verkligen gett en försmak på hur mitt sommarlov förhoppningsvis kommer att vara. Vädret har varit underbart, riktigt sommarväder med molnfri himmel och dessutom är alla läxor avklarade så jag har inte behövt tänkt på skolan alls. Uppdateringen har varit usel men det hoppas jag ni kan förlåta mig för, vem har egentligen haft lust att sitta inne vid datorn en sån här helg? Igår var det hursomhelst Sigrid Cup, en liten tävling som Sigrid brukar ha varje år för att fira sin födelsedag. Iår gick tävlingen till så att vi spelade dubbel, med en partner före lunch och sedan med en ny partner efter och vinnaren var den som samlat ihop flest game totalt. I flera timmar i gassande sol spelade vi tennis och det var flera som brände sig ganska så rejält... Jag klarade mig dock som tur var, är lite röd på halsen men det stör mig inte så mycket. Efter att alla matcher var avklarade åkte vi hem till Sigrid för tårta och presentöppning och allt sådant. Dessutom var det dags för tävlingsledningen att avslöja vinnaren som visade sig inte vara någon annan än lilla jag..! Klart att jag blev glad och nu står den så fina pokalen här hemma hos mig.

Idag har det varit en rätt så slapp dag, jag har mest umgåtts med familjen och försökt bättra på brännan lite granna. Ingen pepparkaka här inte, men lite färg har man nog fått iallafall. Såg sista delen av matchen mellan Nadal och Söderling på tv också, för er som inte är så insatta (i tennis kanske man bör tillägga) var det idag åttondelsfinal i Franska Öppna mellan de två och det hela slutade med att Söderling vann med 3-1 i set över världsettan. Som svensk borde man kanske vara stolt och glad över skrällen men det kan jag inte säga att jag är. Jag gillar inte Söderling något vidare, kan inte riktigt sätta fingret på varför men jag hade hellre sett att Nadal vunnit matchen. Egentligen brukar jag inte kolla på tennis på tv, jag håller med de som säger att det kan bli ganska långtråkigt i längden. Men matchen idag var faktiskt väldigt underhållande och de visade endast halva setet på tv (av någon anledning prioriterades cykel före..), så speciellt uttråkad hann jag aldrig bli.

Nu blev det här ett väldigt långt inlägg, och cred till er som orkade läsa igenom hela.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0