tennistennistennis


Idag var det alltså dags för finalen på Roland Garros mellan Söderling och Federer, och som den tennisnörd man ibland kan vara följde jag matchen på tv. 3-0 i set till Federer och vad mer kan man säga, han var helt klart den bättre spelaren och förtjänade verkligen att vinna. Jag var nog inte den enda som föjlde matchen, lite senare på kvällen när jag loggar in för att kolla facebook är det flera som har "synd robin" som status. Visst, jag tycker också det är synd att han inte gick hela vägen men samtidigt tycker jag det var dags för Federer att vinna Franska någon gång...
Och jag tror inte ni missade huliganen som sprang in på plan? Det tog en stund innan jag fattade vad som hände egentligen, min första tanke var att det var någon funktionär av något slag som kanske skulle titta till banan men det visade sig ju ganska snabbt att så inte var läget. Vad vi skrattade, bror, far och jag, när vakterna jagade honom. Det var ju ganska komiskt när de verkligen kastade sig på honom och bar ut honom.

Nej, nu har tennisnörden pratat klart och nu är det rabarberpaj med glass som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0