hela året längtar jag efter juni, juli, augusti

Första juni idag alltså, äntligen! Nu är sommarlovet snart här och vädret har varit lika underbart idag som i helgen. Jag förstår inte hur man kan gå runt och klaga på att det är för varmt, själv älskar jag solen och tycker de senaste dagarna har varit perfekta. Visst, det är varmt, men ibland får man stå ut.. ;) Dessutom ska det redan imorgon bli betydligt sämre väder och vem vet när det kommer bli såhär fint igen? Dagen har annars varit helt okej, började med en sovmorgon och det var inte helt fel. Skolan rullade på som vanligt, Hedvig blev klassens hjälte när hon efter lite övertalning tog på sig uppdraget att vara försökskanin på laborationsdelen i nationella noprovet. Våran novikare berättade även om "galna sexor" som sprang runt överallt och kallade honom för Doktor Mugg. Haha, det var ganska kul faktiskt. Våran novikare är ganska tuff kan man säga.

Sen på träningen blev jag jätteglad när vi fick reda på att ekedalsbanan var spelduglig, det var ju några som hade tagit sönder den (kul liv man måste ha?) när tränarna var borta i paris men det var tydligen fixat. Det var en jättekul träning, även om man kanske har spelat bättre. Det var hursomhelst perfekt väder, lagom varmt, banan låg helt i skuggan och det blåste inte så överdrivet mycket. Jag gillar att spela tennis utomhus, grusiga skor och röda strumpor är saker jag starkt förknippar med sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0